Також за сесію було підтримано 3 законопроекти Національного банку України:
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення
інструментів впливу на грошово-кредитний ринок», «Про внесення змін до
статті 2 Закону України "Про здійснення державних закупівель" (щодо
закупівель робіт, пов`язаних із діяльністю Національного банку України)»
та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо
функціонування платіжних систем та розвитку безготівкових розрахунків)».
Перший закріплює на законодавчому рівні за НБУ право тимчасово (на
строк до 6 місяців) запроваджувати норми щодо обов`язкового продажу
частини надходжень в іноземній валюті. При цьому законопроект був
ухвалений в цілому у першому читанні, не зважаючи на те, що за
висновками ГНЕУ проект потребував доопрацювання. Другим законом
передбачається не поширювати дію Закону «Про здійснення державних
закупівель» на випадки закупівель робіт, які пов`язані з розробленням
дизайну, виготовленням захищеного паперу, банкнот, монет і державних
нагород України, їх зберіганням, транспортуванням та обліком, а також з
операціями Національного банку України із забезпечення управління
золотовалютними резервами, їх розміщення, купівлі та продажу на
вторинному ринку цінних паперів, здійснення валютних інтервенцій шляхом
купівлі-продажу валютних цінностей на валютних ринках. Цей закон також
здобув негативні висновки Головного юридичного управляння, яке
рекомендувало направити його на повторне друге читання з відповідними
доопрацюваннями.
Під час 11-ї сесії жоден законопроект не здобув підтримки всіх парламентських фракцій. Однак, у грудні останній ухвалений 6-м скликанням закон, який стосувався
змін до Регламенту (і який був результатом домовленостей між коаліцією і опозицією) був
підтриманий майже всіма фракціями, окрім «БЮТ – «Батьківщини» (не
вистачило 11-ти голосів до більшості від складу фракції). Всі інші
законопроект, ухвалені під час 11-ї сесії не були підтримані
опозиційними фракціями.
Фракція
КПУ не підтримала 25
законопроектів, з яких переважна більшість була ініційована
представниками фракції Партії регіонів та діючим урядом.
Група «Реформи заради майбутнього» також не підтримала 11 законопроектів.
Партія регіонів та
Народна партія проголосували за всі ухвалені закони. Фракція
НУНС підтримала лише 1 закон (згадані зміни до Регламенту), а
«БЮТ – «Батьківщина» - жодного.
Найпродуктивнішим місяцем 11-ї сесії виявився жовтень,
коли депутати за 2 дні ухвалили 42 законопроекти. Власне з 4-х місяців
лише грудень став рекордно «бідним» на законопроекти – тільки 3
ухвалених в цілому законопроекти. І це цілком зрозуміло з огляду на
останні робочі дні VI скликання Верховної Ради України.
Варто відмітити, що
20 законопроектів (20,6%) були прийняті в цілому у першому читанні, незважаючи на те, що за
висновками
Головного науково-експертного управління, деякі з цих проектів доцільно
було б доопрацювати перед ухваленням в цілому, або й взагалі відхилити.
Також заслуговує уваги той факт, що 7 законопроектів були ухвалені
всупереч рекомендаціям експертів Головного юридичного управління Апарату
ВРУ, які запропонували відхилити проекти. Наприклад, так були ухвалені
закони «Про внесення змін до статті 18 Закону України "Про
організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю" (щодо
спрощення ліцензування операцій з валютою)», «Про внесення змін до
деяких законодавчих актів України щодо державного регулювання у сфері
комунальних послуг» та «Про внесення змін до деяких законодавчих актів
України (щодо оптимізації повноважень органів виконавчої влади у сфері
екології та природних ресурсів, у тому числі на місцевому рівні)».
Крім
того, за результатами перевірки ГЮУ ще 30 ухвалених в цілому
законопроектів потребували доопрацювання, а 17 мали окремі зауваження. У
6-ти випадках висновки ГЮУ взагалі були відсутні. Таким
чином, серед законів, які проходили процедуру підготовки до другого
читання (66 законопроектів), лише 6 були завізовані ГЮУ без зауважень.
Це приблизно 10% і у 5 разів менше, ніж під час 10-ї сесії.
Аналіз законів не включає ратифікаційних
законів та законів про ухвалення та внесення змін до Державного бюджету;
на підсумкову кількість прийнятих законів може впливати також обставина
президентського вето.
За більш детальною
інформацією щодо парламентського моніторингу Лабораторії законодавчих
ініціатив звертайтеся за телефоном (+38044) 5313768 або електронною
поштою (адреса: z.oleksandr[at]laboratory.kiev.ua). Контактна особа –
Олександр Заславський.
Дані парламентського моніторингу за попередній період. Законодавчі підсумки роботи Верховної Ради Україн VI скликання протягом одинадцятої сесії (таблиця).